Mead Johnson Nutrition

Mead Johnson Nutrition arbeider kontinuerlig med å gi spedbarn og småbarn en god start på livet med ernæringsprodukter av høy kvalitet. Mead Johnson & Company ble grunnlagt av Edward Mead Johnson i 1905 i New Jersey (USA). Siden grunnleggelsen for mer enn 100 år, siden har Mead Johnson Nutrition vokst fra én manns ideer til et globalt selskap med flere enn 70 produkter i over 50 land.

Edward Mead hadde førstehåndserfaring med hvor alvorlig ernæringsproblemer hos barn kan være. Hans egen sønn Ted hadde alvorlige ernæringsproblemer som spedbarn. På den tiden fikk spedbarn hjemmelagde eller andre eksperimentelle produkter hvis morsmelk ikke var tilgjengelig. Det fantes ingen morsmelkerstatninger. Etter omfattende forskning og vellykket klinisk utprøving ble Dextri-Maltose® lansert i 1911. Dextri-Maltose var et banebrytende produkt innen spedbarnsernæring og forble på markedet i over 60 år.

I årenes løp har Mead Johnson produsert et bredt utvalg av morsmelkerstatninger og nyskapende ernæringsprodukter til bruk ved spesielle behov, blant annet Nutramigen®, som i dag har ledende ernæringsprodukter på markedet. Nutramigen var den første spesialnæringen som ble produsert beregnet til kostbehandling av barn med melkeallergi, produktet ble lansert i 1942.

Nutramigen - et verdensledende varemerke

Med over 100 år med innovasjon, har Mead Johnson Nutrition som målsetting å være en verdensledende leverandør av forskningsbaserte ernæringsprodukter til barn.

Nutramigen  er et verdensledende varemerke innen produkter for kostbehandling av melkeallergi.

I tillegg til mer enn 75 år med erfaring, er Nutramigen fra Mead Johnson Nutrition testet i mer enn 75 studier, noe som gjør produktene til de mest vitenskapelig dokumenterte, hypoallergene morsmelkerstatningene (spesialnæringen) som er tilgjengelige på markedet.  

For mer informasjon, besøk www.meadjohnson.com.

Påstanden er delvis basert på data fra Nielsens analyse «Infant & Children's Nutrition Milk Formula innen Specialty Formulas – CMA» over en 12 måneders periode som endte desember 2015 i 23 land. © 2016 Nielsen Company.